maandag 4 mei 2009

LinkedIn groeit


Het bereik van de zakelijke profielensite LinkedIn in Nederland groeide afgelopen zes maanden met 70 procent. Dat blijkt uit de Stir-cijfers van de periode september 2008 tot en met maart 2009. In de laatste maanden van vorig jaar was het bereik van LinkedIn stabiel op iets meer dan 4 procent. Sinds de jaarwisseling is er sprake van een duidelijke groei. De exacte reden is niet aan te geven.

Het aantal geregistreerde leden in Nederland groeide van november 2008 tot begin mei 2009 met 213.690. Omgerekend gaat het om een kleine 40.000 nieuwe leden per maand. Hebben jullie je al aangemeld bij LinkedIn? Hier vind je de mijne.


14 opmerkingen:

  1. zo dat gaat snel, en ja ik heb mezelf er ook aangemeld ben alleen niet zo actief

    http://www.linkedin.com/pub/12/641/4b3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linkedin is zeker interessant, maar op dit moment heb ik eerlijk gezegd nog niet zo veel te melden. Ik ben ook niet opzoek naar een baan en veel ander nut zie ik er (nu nog)niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mogelijke verklaring wordt gegeven op Hyped.nl (http://www.hyped.nl/index.php/categorie/LinkedIn.com/) Mensen willen zich onderscheiden van anderen om zo aan werk te komen. LinkedIn maakt hier prima gebruik van en maakt zelfs winst, terwijl facebook 7 keer sneller groeit.

    Binnenkort zullen ze waarschijnlijk naar de beurs gaan en hun succes verpesten door de recessie waar ze eerst zoveel uit gehaald hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LinkedIn is zeer interessant voor mensen die bij bedrijven willen werken die actief op zoek zijn via LinkedIn.
    Het kan je opdrachten geven en het is niet te vergeten: wereldwijd bekend. Dat mag ook weleens gezegd worden. :-)

    Ik ben dan nu al ook een klein beetje bezig om een leuk LinkedIn-netwerkje op te bouwen. ;-)

    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me bij Bram aan, ik heb eens zitten neuzen in de site en voor mijn stage een profiel aangemaakt. Maar persoonlijk zie ik het nut er ook (nog) niet van in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor mij de enige formele community site... Een monopolie op de markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De site is erg handig als je bezig bent met het zoeken van een baan idd.. Maar ik moet wel eerlijk zeggen nu als eerste jaars dat ik het niet echt hoef te gebruiken, misschien voor het zoeken van een stage oid.. maar dat kan natuurlijk ook via je eigen netwerk.. Ik zou de site nu nog niet gebruiken maar wellicht over 2 tot 3 jaar wel, dan zou het wel erg handig zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is goed om te zien dat LinkedIn ook echt lijkt te werken. De precieze reden van de gigantische groei is inderdaad niet aan te geven, maar de recessie lijkt er wel invloed op te hebben gehad, zie: http://www.ad.nl/economie/3203514/LinkedIn_strohalm_tijdens_recessie.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het feit dat wij(=eerste jaars studenten) niet op zoek zijn naar een baan betekent niet dat we er niets aan hebben. Zoals al eerder gezegd, je kan er een netwerk opbouwen. Dat kan dan later goed van pas komen als je inderdaad 2 a 3 jaar verder bent. Maar je kan er wel alvast aan beginnen en zo je netwerk onderhouden om nog beter 'resultaat' te boeken, wanneer je op zoek gaat naar je droombaan!

    Greets Rokhia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor mijn bedrijf vind ik het wel een goede community/site. Je kunt je aanmelden voor groepen zodat je binnen die groepen weer kan communiceren over bepaalde aspecten in de markt.
    Laatst kreeg ik zelfs een uitnodiging van iemand die muziek maakt met z'n orkest voor popmuziek. Of ik een samenwerking aan wilde gaan..
    Ik denk niet dat je er echt een droombaan kan vinden, maar ik denk dat het wel een goede tool is om er je c.v. mee te promoten, zodat je misschien wel enkele opdrachten (makkelijker) kan binnenhalen.
    Mijn profiel voor de liefhebbers: http://www.linkedin.com/in/pietersteijge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb de afgelopen tijd ook veel gehoort over mensen die elkaar helpen met problemen oplossen die ze tijdens projecten tegen komen. Ik hoop dat deze community formeel en b2b blijft. Erg nuttig zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt mij dat de groei grotendeels te maken heeft met de recessie en het banenverlies dat hiermee in verband staat.

    Vooral wanneer je naar een baan in de muziekindustrie op zoek gaat, is een internationale site natuurlijk ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op dit moment heeft het voor mij niet veel zin druk bezig te gaan met Linkedin. Als ik een eigen bedrijf wil opstarten of heb of als ik een baan zoek, heeft deze site een functie voor mij. Je zou nu al wel een netwerk kunnen opbouwen met mensen die je niet kent, maar als je selectief op zoek gaat naar mensen voor je netwerk heb je daar later, naar mijn mening, meer profijt aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LinkedIn is inderdaad handig om een netwerk op te bouwen, maar ik zie het mezelf nog niet gebruiken. Ik heb wel een profiel aangemaakt, maar ben er niet vaak op te vinden. LinkedIn kan natuurlijk altijd later nog van pas komen om o.a. een baan te zoeken etc.

    BeantwoordenVerwijderen